Veel gestelde vragen;

ALGEMEEN:

 

Hoe start ik ?

 

Ga in het menu naar het kopje "inschrijven". Daar vind je een link voor het aanvragen van een proefles. Als je hierop klikt, dan wijst het zich vanzelf. Lukt het niet, dan kun je bij "contact" het mailadres vinden en dan lossen we het samen op.

 

Waarin verschilt CrossFit van andere sporten ?

 

Doordat CrossFit allerlei elementen van sporten met elkaar mixt, wordt ons lichaam zeer divers belast. Hierdoor ontstaat een lichaam (en geest)met een zeer hoge algemene fitheid, klaar voor bijna alles wat er in het leven op je pad komt.

 

Word ik als vrouw niet te gespierd door CrossFit ?

 

Nee, daar hebben vrouwen de hormonen helemaal niet voor. CrossFit is heel anders dan bodybuilding. Wij trainen gevarieerd, met zware en lichte gewichten. Je lichaam wordt sterk en maakt spiermassa aan, en verbrand vet door intensieve training, waarbij ook zware gewichten een belangrijke rol spelen. Spieren zijn belangrijk voor je functioneren in het dagelijks leven. Een krachtig lichaam is minder gevoelig voor overbelasting, en lichamelijke klachten zullen afnemen. Spieren geven vorm aan je lichaam, je gaat er beter uitzien, en je voelt je beter in je eigen vel. Sterk zijn is cool!

 

Kan ik ook Personal Training nemen ?

 

Jazeker. We noemen dit Personal Coaching. Dit kan 1-op-1, maar is ook beschikbaar voor privé groepen zoals een sportteam. Personal coaching is uitermate geschikt om snel een specifiek doel te bereiken en wordt volledig afgestemd op jouw/jullie wensen en doelstellingen.

 

VOOR WIE IS CROSSFIT ?:

 

Is CrossFit voor iedereen ?

 

Ja, doordat binnen een workout alle oefeningen in moeilijkheidsgraad, naar boven of beneden, kunnen worden aangepast kan iedereen meedoen. Wij als trainers zorgen er voor dat iedere deelnemer op een veilige manier deel kan nemen. Zo kunnen kinderen vanaf 6 jaar tot en met 60+ meedoen op hun eigen niveau.

 

Ik wil afvallen, moet / kan ik dan CrossFit gaan doen ?

 

Jazeker, door CrossFit krijg je meer spiermassa, en spieren verbranden vet bij inspanning, herstelprocessen en in rust. Tijdens intensieve inspanning, en erna verbrand je veel vet. Het is al lang bewezen dat je door middel van intensieve training meer vet verbrand, dan langdurig trainen op een lage hartslag. Spieren geven ook vorm aan je lijf, je ziet er beter uit.

 

Ik doe aan andere sporten, kan ik dit wel combineren ?

 

CrossFit kan een zeer welkome aanvulling zijn op alle sport- en spelsporten. De veelzijdigheid van het programma zorgt ervoor dat het lichaam allround wordt belast. Veel sporten kunnen leiden tot specifieke, éénzijdige aanpassingen wat tot inefficiënt bewegen kan voeren. De kans op blessures kan daardoor zelfs worden vergroot. CrossFit richt zich door de functionele bewegingen veel op de kracht van de heupen en midline stability. Sterke heupen zijn de sleutel tot elke krachtige atletische beweging.

 

Ik ben een duursporter, kan ik wel CrossFit doen ?

 

Jazeker! CrossFit is een goede aanvulling op je duurtraining, je zult veel progressie zien in je eigen sport, als je CrossFit gebruikt voor strength en conditioning training. CrossFit zorgt ervoor, dat je sterker wordt, en beter belastbaar in je eigen sport. Dit geldt ook voor duursport. CrossFit verbeterert je prestatieniveau, met een minimum aan tijdsinvestering. CrossFit kan een aanvulling zijn op je sport, maar kan ook een goed alternatief zijn als de eigen sport niet beoefend kan worden. (Roeien, kanoën, fietsen, andere buitensporten en veldsporten).

 

TRAINING:

 

CrossFit-trainingen zijn soms zo kort, werken ze dan wel ?

 

Onze workouts variëren van 5 tot 40 minuten. Korte workouts zijn wel erg intensief, en het is in de praktijk allang bewezen dat het werkt. Het is juist de intensiteit van de training die het trainingseffect geeft, en niet de duur van de training. Het zal enige oefening vergen, om jezelf zover te pushen, dat je vol op intensiteit kunt trainen.

 

Kan ik zelfstandig komen trainen ?

 

Ja, er is een “open gym” gedeelte. Deze is ter beschikking voor iedereen die een “open gym” of “onbeperkt” abonnement heeft. Wel is het belangrijk dat je zelf weet waar je mee bezig bent, aangezien er minimale toezicht is en weinig instructie wordt gegeven. Het is dus niet voor beginners interessant. Deze worden aangeraden eerst deel te nemen aan de reguliere WOD’s en pas na verloop van tijd naar de “open gym” te gaan.

 

TARIEVEN:

 

Wat kost CrossFit ?

 

Bij "tarieven" hebben we een overzicht van de aangeboden abonnementen. Onze abonnementen zijn maandelijks opzegbaar en upgraden / downgraden is elke maand mogelijk. Zo heb je controle over je uitgaven.

 

Waarom is CrossFit zo duur ?

 

CrossFit lessen zijn altijd onder begeleiding van een professionele, gecertificeerde trainer. De prijzen van CrossFit liggen inderdaad boven de prijs van een gemiddelde sportschool, maar je kan CrossFit beter vergelijken met personal training en daar liggen de prijzen weer ver onder. Bij een reguliere sportschool betaal je om te trainen, bij CrossFit betaal je om getraind te worden.

 

KIDS:

 

Is krachttraining veilig voor kinderen ?

 

Volgens de gezaghebbende Amerikaanse Vereniging van Kinderartsen (AAP) is krachttraining voor kinderen niet alleen veilig maar wordt het ook sterk aangeraden. Indien onder goede begeleiding gevarieerde krachttraining wordt aangeboden, is dit een grote meerwaarde voor de ontwikkeling en groei van het kind. Krachttraining richt zich niet op het vergroten van spiermassa maar op het verbeteren van kracht en uithoudingsvermogen en technisch veilig uitvoeren van de oefening. 

 

 

 

Staat uw vraag hier niet bij ?

 

U kunt in de menubalk bij "contact" het mailadres vinden en dan lossen we het samen op.